Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

Minimod

مینی- مُد

موقعیت: ماکین، برزیل

معمار: MAPA ، ام-ای-پی-ای

مصالح: آجر

عکس: لوناردو فینوتی

توضیحات:

. پروژه ی MINIMOD یک جایگزین نوآورانه، هوشمند و پایدار برای مسکن ارائه می نماید.

با آغاز فرآیند طراحی از یک مدول مینیمال، این پروژه بر روی پیش ساختگی، طراحی و پایداری سرمایه گذاری می کند. تولید این پروژه به صورت پیش ساخته صورت گرفته و از فناوری قاب فولادی در آن استفاده می شود، که به کارفرما امکان آرایش فضا براساس نیازهای خود، انتخاب پوشش نهایی و همچنین تنظیم خودکار شرایط را می دهد.

براساس ترکیب بندی مدول ها، پروژه ی MINIMOD می تواند کاربری را در طیف گسترده ای، از یک پناهگاه کوچک آخر هفته تا هتل ها و مهمانخانه ها، با ترکیب تعداد بیشتری از مدول ها، تامین نماید.

مدول ها کاملا پیش ساخته بوده و توسط کامیون به محل حمل می شوند و یا به قطعات کوچکتر تقسیم شده و در محل نصب می گردند.

گسترش و اضافه کردن مدول ها می تواند هم به صورت نصب اولیه و هم به صورت نصب در اواسط پروژه، با توجه به نیازها و بودجه ی کارفرما صورت گیرد. این پروژه بیش از یک محصول طراحی شده و بیش از یک خانه است.

این پروژه به خصوص با مسائلی مانند آسایش ساکنین ترکیب شده، اقتصاد آن هم راستا با طبیعت بوده، و تجربه ی منحصر به فرد مسکن و زندگی معاصر را تحقق می بخشد.

گروه معماران MAPA، یک گروه معماری دو ملیتی است که روی پروژه های معماری در برزیل و اروگوئه کار می کند. با بهره گیری از این شرایط جغرافیایی دوگانه، این گروه در حال پژوهش بر روی محدودیت های تولید غیر سنتی است. استودیو طراحی این گروه اساسا برمبنای پژوهش های حرفه ای و اکادمیک شکل گرفته است: تمامی آثار این گروه از این دو زمینه ی مکمل نشات می گیرد.

معماران مرتبط: