Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

Villa Mörtnäs

ویلا مورتنوس

موقعیت: استکهلم

معمار: دفتر معماری Fourfoursixsix

مصالح: بتن

تاریخ ساخت: ۲۰۱۰

عکس: جوهان دهلین

توضیحات:

این خانه ی چهار خوابه، که توسط گروه بین المللی معماری Fourfoursixsix طراحی شده است، در منطقه ی مورتنوس، محله ای در مجمع الجزایر استکهلم، واقع است.

از طرف پروژه ی اشتروما (Strömma) از این گروه معماری خواسته شد تا یک خانه ی خانوادگی با طراحی بومی و استفاده ی حداکثری از منظره ی دیدنی محل بنا، طراحی نماید.

منظر طبیعی سایت که به طور طبیعی رو به شمال دارد، سلسله مراتب معکوسی از پیکربندی بنا را می طلبد، که منجر به ایجاد گشودگی در طبقه ی فوقانی، پلان باز فضای زیستی با ارتفاع سقف ۳.۲ متر و پنجره هایی تمام قد پس کشیده، که مقدار زیادی از نور خورشید را در تمامی طول سال به فضای داخل هدایت می کند، شده است.

تراس وسیع جنوبی، فضای گسترده ی تفریحی را برای ماه های تابستان فراهم کرده، در حالیکه پوشش سنگی آن به ایجاد حس محصوریت و محرمیت کمک می نماید. در زیر این پوشش چهار اتاق خواب قرار دارد که دارای ارتفاع سقف کمتر و پنجره های نسبتا کوچک تری هستند.

طراحی و گزینش مصالح منجر به زمان بهینه ی ساخت ۶ ماهه شد، که به گونه ای هماهنگ شده بود تا قبل از آغاز زمستان سوئد کار ساخت به اتمام برسد. خانه از قطعات بتنی عایق بندی شده و هوادهی شده ی تک لایه ساخته شده لست که با پوشش همگنی به رنگ خاکستری کمرنگ اندود شده اند.

فضای داخلی در نهایت سادگی با کف های سفید چوب کاج، حاشیه گزاری هم تراز و نجاری فضای داخلی با چوب تزیین شده است تا امکان سازگاری حداکثری آتی به مالکین بنا داده شود. پنجره های وسیع، مقیاس فضای زیستی را بزرگتر نشان داده و دید بنا به بندرگاه را تقویت می نمایند.